Content Marketing (content marketing strategie, 2015)

Content marketing (15 online marketing trends 2015, 2015) is uitgegroeid tot een belangrijk begrip binnen de marketeers (Marketingfacts, 2015). Content marketing wordt door het Content Marketing Institute als volgt beschreven:

‘’Content Marketing is a marketing technique of creating and distributing valuable,relevant and consistent content to attract and acquire a clearly defined audience – with the objective of driving profitable customer action’’ (what is content marketing)

Content Marketing kan van alles zijn, zowel offline als online,  print, magazines ,artikelen, blogs, whitepapers enz. Alle consumenten hebben verschillende behoeften met betrekking tot content. Dit ligt vaak aan het stadium van het verkoopproces zij zich bevinden. (Slagter, 2015)

Content marketing is een zeer meetbare manier om te kijken hoe jij als organisatie je businessdoelstellingen kan behalen. De kern van content marketing is het aanbieden van relevante informatie, via het juiste kanaal voor het juiste publiek. (Bruijntjes)

Goede content is bruikbaar voor je organisatie als meet instrument. Je kunt van te voren al inschatten van de grootte van je doelgroep, hoe de concurrent gaat scoren en welk minimum resultaat je zou mogen verwachten na een bepaalde periode. (Bruijntjes)

Content marketing is niet duur, want sinds de komst van het internet kan je op een simpele manier jouw doelgroep bereiken door middel van de informatie te verspreiden waar zij naar zoeken.

2 basis principes volgens slagtermdia voor content marketing zijn:
– Luister naar wat je (potentiele) klanten denken,voelen en zeggen
– Creeer waardevolle content en handige hulpmiddelen om in te spelen op de vragen en behoeften die er leven bij deze klanten.

Hieronder ziet u een afbeelding waarin te zien is hoe content marketing gegroeid is ten opzichte van linkbuilding en Disavow, onder de afbeelding worden deze andere begrippen kort uitgelegd. (Slagter, 2015)

content-marketing-tipping-point-Thierry-De-Marre

Disavow: Dit is een Engelse term die staat voor ontkennen. Een Disavow tool stelt webmasters in staat om tekstbestanden te uploaden waarin alle links worden vermeld door Google ‘genegeerd’ dienen te worden. In het tekstbestand kan er per regel één URL worden opgenomen die Google moet overwegen te negeren bij evaluatie van het linkprofiel. (Beeren, 2015)

Linkbuilding: Dit is erg belangrijk voor je positie in Google. (linkbuilden, 2015) Want een hoge positie draagt bij aan meet ‘clicks’op de website, dus meer bezoekers.  Linkbuilding is het genereren van links vanaf gerelateerde externe webpagina’s naar gerelateerde pagina’s op de eigen website.  Dit heeft als doel het populairder maken van eigen websites en zo hoger te komen in Google. (Van Nierop, 2015)

Bibliografie

15 online marketing trends 2015. (2015). Opgeroepen op juni 1, 2015, van mediaweb: https://mediaweb.nl/blog/15-online-marketing-trends-2015/

Beeren, T. (2015). dasavow links tool. Opgeroepen op juni 1, 2015, van timbeeren: http://www.timbeeren.nl/google-disavow-links-tool/

Bruijntjes, J. (sd). contentmarketing. Opgeroepen op juni 1, 2015, van joerybruijntjes: https://joerybruijntjes.nl/contentmarketing/

content marketing strategie. (2015). Opgeroepen op juni 1, 2015, van companywebcast: http://www.companywebcast.nl/nieuws/webinars-nu-2-in-b2b-content-marketing-strategie-2/

linkbuilden. (2015). Opgeroepen op juni 1, 2015, van webton: http://www.webton.nl/blog/tag/linkbuilden

Marketingfacts. (2015, mei 12). contentmarketing. Opgeroepen op juni 1, 2015, van Marketingfacts: http://www.marketingfacts.nl/topic/contentmarketing

Slagter, C. (2015). wat is content marketing. Opgeroepen op juni 1, 2015, van slagtermedia: http://www.slagtermedia.nl/wat-is/content-marketing/

Van Nierop, W. (2015). wat is linkbuiling. Opgeroepen op juni 1, 2015, van marketingportaal: https://www.marketingportaal.nl/online-marketing/wat-is-linkbuilding

what is content marketing. (sd). Opgeroepen op juni 1, 2015, van contentmarketinginstitute: http://contentmarketinginstitute.com/what-is-content-marketing/

Een gedachte over “Content Marketing (content marketing strategie, 2015)

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s